1. Kaip gauti bibliotekos skaitytojo pažymėjimą?

Norint įsigyti skaitytojo pažymėjimą ir užsiregistruoti bibliotekoje, reikia atsinešti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, perskaityti bibliotekos naudojimosi taisykles ir parašu patvirtinti įsipareigojimą jas vykdyti. Jauniesiems skaitytojams (iki 16 m.) būtinas raštiškas tėvų sutikimas. 

 

2. Ar reikia mokėti už skaitytojo pažymėjimą?

Skaitytojo pažymėjimo – magnetinės kortelės išdavimas – 2,00 Eur;

Vaikams iki 14 metų – 1,00 Eur;

I, II ir III grupės neįgaliesiems ir skaitytojams, sulaukusiems daugiau nei 70 metų – nemokamai.

 

3. Ar gali tuo pačiu skaitytojo pažymėjimu naudotis kiti šeimos nariai ar draugai?

Ne, tai yra Jūsų asmeninis dokumentas. Skaitytojo pažymėjimu gali naudotis tik tas asmuo, kuriam šis pažymėjimas išduotas.

 

4. Ką daryti pametus skaitytojo pažymėjimą?

Būtina skubiai informuoti bibliotekos darbuotoją. Pametus skaitytojo pažymėjimą, jo dublikato išdavimas – 2,50 Eur.

 

5. Ar galioja skaitytojo pažymėjimas ir kitose Lietuvos bibliotekose?

LIBIS pažymėjimas galioja visose Lietuvos viešosiose bibliotekose, prisijungusiose prie LIBIS sistemos.

 

6. Kodėl kiekvienais metais vyksta skaitytojų perregistravimas? 

Skaitytojai perregistruojami patikslinant jų asmens duomenis, būtinus bibliotekos veiklai. Patikslinti duomenis galima ir pačiam, prisijungus prie portalo https://ibiblioteka.lt/metis/.

 

7. Kokia yra leidinių skolinimosi į namus tvarka?

Asmuo, norėdamas skolintis bibliotekos dokumentus, privalo užsiregistruoti ir įsigyti skaitytojo pažymėjimą. Skaitytojo pažymėjimas suteikia teisę vartotojui skolintis bibliotekos knygas ne ilgesniam kaip 30 kalendorinių dienų laikotarpiui ir vienu kartu pasiskolinti ne daugiau nei 5 knygas.

 

8. Kaip pratęsti leidinių naudojimo laiką?

Pratęsti leidinių naudojimo laiką vartotojas gali atėjęs į biblioteką, telefonu (8 315 32 446) arba internetu portale https://ibiblioteka.lt/metis/ (išskyrus tuos atvejus, kai knyga jau yra rezervuota kito skaitytojo, yra pasibaigęs knygos pasiskolinimo laikas (30 dienų) arba esate skolininkas).

 

9. Ką daryti, jei nerandu leidinio grąžinimo termino pratęsimo mygtuko? 

Jei norėdami pratęsti leidinio grąžinimo terminą nerandate nei pratęsimo mygtuko, nei informacijos apie įsiskolinimą, tai reiškia, kad jūsų pasiskolintas leidinys jau yra rezervuotas kito skaitytojo ir jis turi būti grąžintas bibliotekai (galimybės pratęsti nėra).

 

10. Kiek kartu galima prasitęsti knygos pasiskolinimo terminą?

Knygos grąžinimo laikotarpį galima pratęsti tris kartus (mėnesiui), jeigu knygos dar neužsakė ar nerezervavo kitas vartotojas, ir nėra pasibaigęs knygos grąžinimo terminas.

 

11. Kodėl negaliu užsisakyti leidinių?

 Gali būti, kad pageidaujama knyga:

  • šiuo metu skaitoma kito skaitytojo ir ją galima tik rezervuoti;
  • išnaudotas užsakomų knygų limitas;
  • nesate registruotas bibliotekoje;
  • neatnaujinote savo registracijos duomenų (nepersiregistravote);
  • esate laiku negrąžinęs knygų.

 

12. Kada mokami delspinigiai?

Jei skaitytojas laiku negrąžina leidinių ir nepratęsia naudojimosi jais termino, delspinigiai pradedami skaičiuoti nuo kitos dienos, pasibaigus nustatytam grąžinimo terminui. Delspinigių dydis – 0.01 Eur už kiekvieną leidinį, už kiekvieną darbo dieną. Atsiskaityti galima grynaisiais pinigais ar kortele.

 

13. Kas yra skolininkas?

Skolininkas – asmuo, negrąžinęs bibliotekai knygos/-ų ilgiau nei 30 dienų yra laikomas skolininku ir nėra aptarnaujamas nei centrinėje bibliotekoje, nei jos padaliniuose, kol neatsiskaitys (nesumokės delspinigių).

 

14. Kokiais klausimais konsultuojama rubrikoje „Klausk bibliotekininko“?

Paslaugos tikslas – suteikti trumpą informaciją. Elektroniniu paštu atsakome į klausimus apie biblioteką, jos fondus, aptarnavimo tvarką, prenumeruojamas duomenų bazes, katalogus, dokumentų paiešką. Jeigu klausimas skubus ir neatidėliotinas, susisiekite telefonu +370 315 73 102. 

 

15. Ar biblioteka teikia dokumentų spausdinimo, skenavimo, įrišimo bei laminavimo paslaugas?

Taip, tačiau šios paslaugos yra mokamos. Daugiau informacijos: http://www.alytus.mvb.lt/images/pdf/biblioteka_visiems/paslaugu_kaina.pdf

 

16. Ar yra galimybė bibliotekoje rengti įvairius susitikimus, seminarus, mokymus, pristatymus?

Tikrai taip. Kiekvienu atveju geriausia viską aptarti individualiai. Mūsų kontaktai: el. p. Šis elektroninio pašto adresas yra apausogtas nuo spambots. Peržiūrėjimui reikia įjungti JavaScript. arba tel. nr.+370 315 32 446. 

 

17. Ar bibliotekoje veikia belaidis internetas (WIFI)?

Taip, internetu galima naudotis visiškai nemokamai.

 

18. Kas gali naudotis bibliotekos kompiuteriais?

Viešosios prieigos kompiuteriais naudotis gali tik registruoti vartotojai, turintys bibliotekos skaitytojo pažymėjimą. Vienam asmeniui skiriama 1 val. prie kompiuterio, nebent nėra kitų, laukiančių eilėje.

 

19. Ar bibliotekoje galima naudotis savo nešiojamuoju kompiuteriu?

Taip.

 

20. Ar bibliotekoje veikia TBA (tarpbibliotekinio abonemento) paslauga, kai leidinius galima užsisakyti iš bet kurios Lietuvos bibliotekos?

Taip, šiuo metu ji yra visiškai nemokama.

 

Ši atmintinė yra taikoma visiems Alytaus Jurgio Kunčino viešosios bibliotekos skyriams ir padaliniams.

 

Joomla SEF URLs by Artio